9 oktober: Kleine teelten & De handel

De marktwaarde van nicheproducten – Blooming Breakfast

Toegevoegde waarde bouw je op verhalen

Wat is het belangrijkste advies van Niek Nielen, die Tjolk herintroduceert in het zuivelschap? “Geef de klant wat hij wil en vertel daar je verhaal omheen. Mijn afnemers, grote retailers, hebben belangstelling voor mijn product, omdat het een merk heeft, omdat de kwaliteit klopt en omdat ik kan bewijzen dat de productie verantwoord is. Jumbo is de eerste retailer die heeft toegehapt.”

Op 9 oktober kwamen zo’n zestig veredelaars, handelaren en kwekers naar het Blooming Breakfast om te luisteren naar de tips en trucs van Niek Nielen van Galatrada.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAEn om het verhaal van de wonderlijke celosia’s van Jan Noordam aan te horen. Jan de Boer van Barendsen hielp.

Lees het hele verhaal in de januari-nieuwsbrief van Blooming Breeders. Nog geen deelnemer? Meld u hier aan.

Studenten InHolland storten zich op ‘kleine teelten’

‘Kleine teelten’ houden het aanbod in de sierteelt gevarieerd. Het zijn de krenten in de pap, het exclusieve aanbod waarmee we ons echt onderscheiden. Maar ‘kleine teelten’ lopen het risico gemangeld te worden.

Blooming Breeders is opdrachtgever voor een onderzoek van studenten van de Hogeschool InHolland over ‘kleine teelten’. De onderzoeksopdracht is rechttoe, rechtaan: Hoe breng je kleine teelten het beste naar de markt? Vijf ‘Green Juniors’ van de HBO Agro, food en life sciences van InHolland Delft hebben zich op het beantwoorden van deze vraag gestort.

Hoe benut je het best de kansen op de markt? Eind januari moet het team zijn resultaten presenteren op de opleiding. Snel daarna nodigen wij ze uit voor een Blooming Breeders bijeenkomst.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *