2. Ontwikkel de ideale uitvoering van een combinatieverkoop en hou hierbij rekening met duurzaam gebruik.

Consumenten willen over het algemeen gemak. Het moet allemaal niet te moeilijk zijn. En datgene wat een consument wil, moet beschikbaar zijn op één locatie. Daarnaast moet het makkelijk te dragen zijn en niet te zwaar. Dus bij de aankoop van een plant, zouden veel consumenten mogelijk eerder tot de koop overgaan als de plant in combinatie met de rest van de benodigdheden gekocht kan worden.

Een ‘alles-in-één-pakket’ met de plant, potgrond, voeding, een ecologisch schepje en duidelijke productinformatie, idealiter voorzien van een QR-code. De nieuwe generatie ‘Smart QR-codes’ herbergen boeiende functionaliteiten die uitermate geschikt zijn voor informatie- en marketingdoeleinden. De informatie achter een QR-code is over het algemeen statisch en na verloop van tijd niet meer actueel en verrassend, tenzij je via de code een app download waarin de informatie continue verandert en daardoor actueel blijft. Een QR-code is voor de sierteeltsector een handig instrument, mits vooraf geïnvesteerd wordt in kennis van de doelgroep, creativiteit en de do’s en don’ts van de code.

Aanmelden Vervolg Blooming The Future

Aanmelding werkgroepen 10 ideeën
  • (Houdt CTRL-toets ingedrukt voor meervoudige selectie.)
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.